Annika Kroos, M.Sc.
Projektbeteiligung
unIT-e2-Projekt
Ausbildung
Studium des Management und Entrepreneurship mit dem Schwerpunkt Management und Marketing an der Leuphana Universität, Lüneburg
Berufserfahrung
- Volkswagen AG, Wolfsburg
Konferenzen und andere Forschungsbeiträge
Kroos, A., Zimmermann, J., & Schumann, J.H. (2024). Avatars in Marketing – A Conceptual Framework and Literature Review. 2024 AMA Winter Academic Conference, St. Pete Beach FL, USA, 23.02.2024 – 25.02.2024.
Kroos, A., Zimmermann, J., & Schumann, J.H. (2023). Avatars Rising – A Literature Review on Avatars in Marketing. 8th Conference of the Bavarian Service Research Cluster, Passau, Germany, 20.07.2023-21.07.2023.
Zimmermann, J., Kroos, A., & Schumann, J.H. (2022). „Real or fake?!” – Consumers’ avatar self-representation in new computer-mediated environments. 7th Conference of the Bavarian Service Research Cluster, Augsburg, Germany, 11.11.2022. (online)