Anne Volkmann, M.Sc.

(WIWI) Raum 004
Innstraße 27
94032 Passau
Tel.: +49 851 509-4422
E-Mail: Anne Volkmann
Sprechstunde: nach Terminvereinbarung per E-Mail
Forschungsschwerpunkte
- Konsumentenverhalten
- Innovation & Technologie
Ausbildung
Studium der Betriebswirtschaftslehre mit dem Schwerpunkt Internationales Management und Marketing an der Universität Passau.
Berufserfahrung
- Esteé-Lauder Companies, München
- Siemens AG, Erlangen
Auszeichnungen
Preis für eine herausragende wissenschaftliche Abschlussarbeit (Verein der Freunde und Förderer der Wirtschaftswissenschaften in Passau e.V.)
Veröffentlichungen
Volkmann, A., Zimmermann, J., & Schumann, J.H. (2023). It’s eerie but I (still) like it?! –Towards a More Differentiated View on Eeriness in the Context of New Technologies. 8th Conference of the Bavarian Service Research Cluster, Passau, Germany, 20.07.2023-21.07.2023.
Volkmann, A., Zimmermann, J., & Schumann, J.H. (2022). It’s eerie but I (still) like it?! – Understanding perceptions of eeriness in the context of artificial entities. 7th Conference of the Bavarian Service Research Cluster, Augsburg, Germany, 11.11.2022. (online)
Volkmann, A., Zimmermann, J., & Schumann, J.H. (2022). „Are you for Real?“ – Effects of Virtual Influencers on Consumer Behavior and Brand Perceptions. 6th Conference of the Bavarian Service Research Cluster, Ingolstadt, Germany, 21.07.2022-22.07.2022.
Eggert, C.-G., Winkler, C., Volkmann, A., Schumann, J.H., & Wünderlich, N.V. (2022). Understanding intra- and interorganizational paradoxes inhibiting data access in digital servitization. Industrial Marketing Management, 105, 404-421. (VHB3: B)
Volkmann, A., Garbas, J., Schubach, S., Schumann, J.H. (2021). "Oops! …I Can Do it Again?!" – How the reversibility of customization decisions influences consumer perceptions and behavior in the pre-purchase phase. Lehrstuhltreffen, Passau, 22.07.2021.