Siemens Advanta Consulting
Strategy Consultant
Kontakt: philipp.mosch@uni-passau.de
Forschungsschwerpunkte
Publikationen
Mosch, P., Majocco, P., Obermaier, R. (2023): Contrasting value creation Strategien of industrial-IOT-platforms - a multiple case study, in: International Journal of Production Economics, 263, September.
Mosch, P., Obermaier, R. (2022): Digital platforms in the industrial sphere: value creation logics and platform types, in: Baumann, S. (ed.): Handbook on Digital Business Ecosystems, Edward Elgar Publishing, Cheltenham.
Mosch, P., Winkler, C., Eggert, C.-G., Schumann, J. H., Obermaier, R., Ulaga, W. (2022): Driving or driven by others? A dynamic perspective on how data-driven start-ups strategize across different network roles in digitalized business networks, in: Industrial Marketing Management, 102, 381-402.
Mosch, P., Schweikl, S., Obermaier, R. (2021): Trapped in the supply chain? Digital servitization strategies and power relations in the case of an industrial technology supplier, in: International Journal of Production Economics, 236, June.
Obermaier, R., Mosch, P., Schweikl, S. (2021): Controlling der digitalen Transformation: Planung und Monitoring der Strategieumsetzung, in: Controlling - Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung, 33 (1), 21-28.
Mosch, P., Schweikl, S., Obermaier, R. (2020): Trapped in the Supply Chain: The Digital Servitization of an Industrial Technology Supplier - Out of the Frying Pan into the Fire?, in: ECIS Research-in-Progress Papers. 32.
Obermaier, R., Mosch, P. (2019): Digitale Plattformen – Klassifizierung, ökonomische Wirkungslogik und Anwendungsfälle in einer Industrie 4.0, erscheint in: Obermaier, R. (Hrsg.): Handbuch Industrie 4.0 und Digitale Transformation, Springer Gabler Verlag, 2019.